شستشوی تخت خواب با شامپو فرش به خوشخواب ما آسیب می رساند؟

منتشرشده توسط kiyanwash در تاریخ

بدن ما به طور مداوم سلول های مرده خود را تجدید می کند و از بین رفتن سلول های مرده در خواب اتفاق می افتد. وقتی خواب هستیم، گاهی اوقات تا یک میلیون سلول مرده از پوست ما می ریزد که برای ما قابل مشاهده نیست و به دلیل میکروسکوپی بودن، ممکن است برای ما مشکلی ایجاد نکند، اما اگر این سلول ها در بستر ما جمع شوند، یک پایگاه غذایی مناسب برای تغذیه، رشد انواع اشکالات است برای همین بهتر است به طور مداوم کار شستشوی تخت خواب انجام دهیم.

باگ ها ساس های ریز هستند که به عنوان ساس در نظر گرفته می شوند زیرا با تغذیه دقیق آنچه در تخت ماست تولید مثل می کنند. علاوه بر این، بدن ما در طول شب چربی ترشح می کند که به تخت ما اضافه می شود و زمینه تولید اشکالات را فراهم می کند. علاوه بر آنچه گفته شد، تختخواب ما معمولاً عرق بدن ما را حمل می کند و گاهی ممکن است به خون یا ادرار آلوده شود.

حال تصور کنید محیطی که یک سوم شبانه روز خود را در آن می گذرانیم به تمام آنچه توصیف شده آلوده است و ما این آلودگی ها را نادیده گرفته و از آن استفاده می کنیم فقط به این دلیل که برای مدتی با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند. جای تعجب نیست اگر به انواع آلرژی های پوستی و حتی کم کم به ضعف ایمنی بدن دچار شویم. علاوه بر عوارض جسمی آلوده بودن کالای خوابمان، از آنجایی که خواب منبع آرامش ما محسوب میشود، خوابیدن بر کالای خواب فرسوده و خصوصا آلوده و کثیف، سطح انرژی صبحگاهی ما را نیز پایین آورده و از سرحال بودن صبحگاهی ما کاسته میشود.

شستشوی تخت خواب

اولین مرحله در شستشوی تخت خواب برداشتن روتختی و برداشتن درپوش تشک (در صورت وجود) است. روتختی یا روکش تشک باید جداگانه در ماشین لباسشویی قرار گیرد. در تنظیمات، گرمترین دما را انتخاب کرده و از پودرهای با کیفیت استفاده کنید. فراموش نکنید که چرخه خشک شدن دستگاه را نیز فعال کنید. این روش کلیه میکروب ها، حشرات کوچک و آلودگی را از روی پوشش پاک می کند.

تمیز کردن و ضد عفونی تشک های تختخواب

مرحله بعدی تمیز کردن جاروبرقی است. این کار تخت را گردگیری می کند. با استفاده از لوله جاروبرقی گوشه های تخت را مکیده و سپس جوش شیرین را روی تخت بپاشید تا لکه ها پاک شود. برای بوی خوب و تازه، 5 قطره روغن معطر در جوش شیرین بریزید تا رایحه را جذب کرده و لکه ها را از بین ببرد.

جوش شیرین را به مدت 30 دقیقه روی تخت بگذارید، سپس دوباره تخت را جارو کنید تا جوش شیرین به طور کامل از بین برود، سپس آن را بیرون در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود، البته در تابستان کافی است پنجره را باز کنید و پرده ها کنار بزنید تا آفتاب به تخت بتابد و خشک شود.

شستشوی تخت خواب

تمیز کردن روکش ها

برای شروع بهتر است بررسی کنید که تشک شما فنری است یا طبیعی. استفاده از آب گرم می تواند قارچ ها و باکتری ها را از بین ببرد، اما آب گرم به شدت به قطعات فلزی آسیب می زند و باعث زنگ زدگی و پوسیدگی آنها می شود. بنابراین بهتر است برای شستن تشک های فنری به قالیشویی یا قالیشویی آنلاین مراجعه کنید و از خدمات تشک شویی یا تشک خشک کن استفاده کنید.  برای این کار ما به شما شرکت کیان واش که یکی از بهترین شرکت ها در این زمینه هست را پیشنهاد می کنیم.

شستشوی تشک های فنر دار

اگر تشک شما فنر ندارد می توانید آن را در خانه بشویید.

برای این کار تشک را روی تراس یا حیاط یا سرویس بهداشتی قرار دهید و آب گرم را روی تشک بپاشید. بلافاصله مواد شوینده ضد عفونی کننده را روی تشک اسپری کرده و تشک را با اسفنج درشت کاملاً بشویید و دو بار آب داغ را روی آن بپاشید. می توانید این مرحله را دو بار تکرار کنید. همچنین می توانید به جای شوینده ضدعفونی کننده آماده از سرکه سفید استفاده کنید.

شستشوی تخت خواب

شستشوی تخت خواب با مواد شوینده

شما برای از بین بردن لکه ادرار از تشک به مواد شیمیایی قوی نیاز دارید. ترکیب نمک و لیمو و همچنین سرکه می تواند موثر باشد. علاوه بر تمام روش های فوق، ترکیب جوش شیرین و 3٪ پراکسید هیدروژن و مایع ظرفشویی نیز می تواند لکه ها و بوی بد را از بین ببرد.

به ویژه هنگام شستشوی تخت خواب افراد بیمار، حتی الامکان از مواد شیمیایی و سفید کننده ها کمتر استفاده کنید. اما در صورت لزوم، با ترکیب یک قسمت آمونیاک با یک قسمت پراکسید هیدروژن و چهار قسمت آب، یک محلول قوی تهیه کنید و محل آلوده را با اسفنج تمیز کنید. حتما از دستکش استفاده کنید. اگر گربه دارید، مهم است بدانید که استفاده از آمونیاک ممکن است گربه ها را تحریک کند تا در همان نقطه دوباره ادرار کنند.

بعد از تمام مراحل، تشک را با کمی شامپو فرش بشویید تا بوی بهتری بگیرد. سپس با بخار یا هر روش دیگر رطوبت هوا را کاهش داده و در معرض آفتاب قرار دهید.

شستشوی تخت خواب با شامپو فرش

شستشوی تخت خواب و تشک با شاپو فرش هم ایده ی خوبی هست و هم ایده ی بد. میشود گفت که شستشوی تخت خواب و تشک با شامپو فرش کار را برای ما بسیار آسان و راحت می کند و همچنین باعث تمیزی بیشتر تشک و تختخواب می شود و همچنین آلودگی و لکه ها را خیلی بهتر از بین می برد به طوری که دیگر هیچ لکه ای روی پارچه ی تشک و تختخواب شما باقی نمی ماند ولی از طرفی هم ممکن باعث خراب شده پارچه شود.

به این صورت که اگر در انجام کار ماهر نباشید استفاده از شامپو فرش برای شستشوی تخت خواب یا تشک باعث خرابی و پوسیدگی پارچه شود. این در صورتی اتفاق می افتد که مدت زیادی پارچه درون شامپو فرش قرار بگیرید اما اگر این کار را بلد باشید به پارچه ی تشک و یا تختخواب شما آسیبی نمی رسد و همین طور که در بالا گفته شد حتی باعق بهتر از بین رفتن آلودگی و لکه های روی پارچه می شود.

شستشوی منظم تخت خواب

ترتیب شستشوی تخت خواب برای افراد مختلف متفاوت است. برخی از افراد معمولاً تختخواب خود را با خانه تکانی سال نو می شستند، برخی این کار را به صورت فصلی انجام می دهند و برخی دیگر ماهانه. اما به دلیل حساسیت شستشوی تخت خواب، لازم است زمان دقیق این کار را در نظر گرفته و به آن پایبند باشید. نیاز به شستن وسایل خواب برای همه تخت خواب یکسان نیست و به عنوان مثال ضرورت شستن ملحفه با ضرورت شستشوی تشک خواب بسیار متفاوت است. به طور کلی بهتر است شستن ملحفه و بالش یک بار در هفته و حداکثر به مدت دو هفته انجام شود. این زمان برای پتوها تا 4 تا 5 ماه و سالی 2 بار برای یک تشک راحت که دارای محافظ تشک است کافی است. لازم به ذکر است اگر ملحفه و بالش متعلق به بیمار است، بهتر است آنها را هر روز بشویید.

ریزگرد ها چی هستند؟

ریزگردها روی تشک ها زندگی می کنند و از پوست انسان تغذیه می کنند. آنها می توانند به پوست شما حمله کرده و آلرژی شما را تشدید کرده و احساس خوابیدگی کسل کننده ای را در شما ایجاد کنند که شما روی تشک طولانی تر می خوابید. بنابراین باید ریزگردها را از بین ببرید. وقتی گرد و غبار روی تشک شما ظاهر شود، شما هرگز خواب خوبی نخواهید داشت.

گرد و غبار یک مشکل رایج در اکثر خانواده ها است، اما می توانید برای خلاص شدن از آنها از مراقبت های پیشگیرانه استفاده کنید. ریزگردها روی پوست مرده انسان زندگی می کنند. برای خلاص شدن از شر آنها می توانید با از بین بردن پوست مرده خود شروع کنید.

ابتدا توصیه می کنیم ملحفه و بالش خود را برای چند هفته بشویید. ملافه در هنگام خواب با پوست شما در تماس مستقیم است و می تواند برای مدت طولانی پوست مرده ایجاد کند و زمینه تولید آفت کنه ها را ایجاد کند. هر هفته ملحفه و بالش خود را بشویید تا گرد و غبار چیزی برای تغذیه پیدا نکند.

شستشوی تخت خواب

شستشوی تخت خواب با دستگاه

اگر می خواهید تخت های یک نفره و دو نفره شما سریعتر شسته و خشک شوند. بهتر است از خشکشویی و شستشوی دلپذیر دستگاه استفاده کنید. ما به شما شرکت کیان واش را پیشنهاد می کنیم.

شرکت کیان واش یکی از بهترین شرکت های ارائه دهنده ی خدمات شستشوی تشک و تختخواب است و این کار را برای شما با بالاترین کیفیت و نازلترین قیمت انجام می دهد. همچنین شرکت ما یعنی شرکت کیان واش به شما این تضمین را می دهد که هنگام شستشو به پارچه ی تشک و تخت خواب شما هیچ آسیبی نخواهد رسید.

مشتریان گرامی، به خاطر داشته باشید. خدمات شرکت کیان واش مانند شستشوی فرش، مبل شویی و خشک شدن مبلمان با نازلترین قیمت و بهترین کیفیت به شما عزیزان ارائه می شود. خدمات ما در سراسر تهران ارائه می شود. ما هنگام شستشوی تشک و تختخواب شما از بهترین وسایل و شوینده های موجود در بازار استفاده می کنیم تا به پارچه ی شما هیچ آسیبی وارد نشود.